ד"ר אימאן טרביה – המחלקה רב תחומי

"מה היו נקודות משמעותיות במסלול הקריירה שלך? 

בשנת 2009  למידת הרחבת הסמכה  טיפול ב נוער בסיכון, גיליתי  עד כמה אני מחוברת לנושא אספקטים רגשיים חברתיים  בקרב בני נוער. בלימודי הדוקטורט  ובהשראה מחווה זו , בחרתי לחקור נושא דימוי עצמי , כשירות חברתית ותמיכה רגשית חברתית בקרב מתבגרים. בעיסוקיי בהוראה ובאקדמיה התמקדתי בנושא זה דרך העברת כמה  קורסים ,הרצאות, השתלמויות למורים , העצמת קבוצות נשים.  הרצאות בקרב בני נוער והוריהם, דבר שפיתח את הקריירה וחידד  לי כיוון. נקודה נוספת, השתתפותי בתוכנית " נשים ערביות מנהיגות " LIGHTUP שדרכה הכרתי הרבה נשים ערביות עוצמתיות ומוצלחות שהעשירו את פסיפס חיי.

מה היה האתגר המרכזי שחווית במהלך הקריירה?

האתגר הגדול שפגשתי הוא ערכי  החברה הערבית  ודרכי ההתנהלותה עם נשים ערביות . בכל פעם שרציתי לסלול דרכי וכיוון התקדמות, החברה תמיד   הייתה  מציעה פחות ממה שאני רוצה או מצפה מעצמי. דבר שהיה מתנגש  עם מה אני כן באמת רוצה ולאיפה כן רוצה להגיע. מצד אחד אני מעלה רף הציפיות והאתגרים מעצמי ומצד שנ החברה תמיד מבקשת ממני להיות שבעת רצון מהמעט. בסוף בחרתי את מי ומה אני ולכן היה לי חלק בקורס מיוחד זה נשים מעוררות השראה.

האתגר השני הוא  נוסחת האיזון בין חיי משפחה לחיי קריירה ואקדמיה. בכל פעם ועם כל התקדמות או משרה חדשה  הייתי צריכה לחשב מסלול מחדש ולמצוא האיזון בין חיים משפחה לבין קריירה.

מי או מה שימש מקור תמיכה עבורך ?

מקור תמיכתי המיוחד והיקר הוא ארבעת ילדיי:  שדא ,עדן ,מגד ,אימן,והוריי. התמיכה הכי חזקה ומשמעותית  עבורי היא אימאן לאימאן.

מניסיונך, עד כמה לדעתך קיימת הוגנות מגדרית? מה נדרש לשפר?

הוגנות מגדרית קיימת במידה מועטה, לדעתי צריך לשאוף ולפעול להשגתה במלואה .אני מאוד מאמינה שזכות מבקשים ולא מקבלים, לכן הצעד הראשון הוא שאנחנו הנשים נתחיל לבקש ולהתעקש לבקש ולייצר הזדמנויות  ולדאוג לממשן באופן מלא ממקום שמגיע לנו.

ברמת מדינה ומדיניות, על הממשלה  לייצר מציאות חדשה למען הוגנות מגדרית דרך  חקיקת חוקים לבניית מתווה עבודה והתנהלות הוגן. במקביל  השינוי למען הוגנות מגדרית צריך להתחיל מלמטה למעלה.   

כשאת מסתכלת אחורה, האם היית עושה משהו אחרת?

כן, הייתי עוסקת בהתנדבות או פעילות חברתית קהילתית  לשנה לפני הלימודים האקדמיים כדי לקבל תובנות , ביטחון , להשתפשף יותר ואז נכנסת  לאקדמיה מוכנה ופתוחה להתפתחות.

מה העיצה או הטיפ שתרצי לתת לאישה לדרךמשפט קצר מעורר השראה.

"צריך לדעת כל דבר על דבר אחד ולדעת דבר אחד על כל דבר

לבחור בחיים ובהתקדמות כל יום מחדש ולדאוג להיות יותר טובה מהיום שהיית לפני.

אני מאמינה שכל אישה צריכה להיות משכילה מודעת ויודעת על מרבית הדברים והנושאים בחיים כי נשים מביאות היבט איכותי , מיוחד ופרספקטיבה רחבה ועמוקה לחיים ולכן צריכות להיות רהיטות בהכל."",
"_content": "field_5d81f67c4f864",
"block_id": "",
"_block_id": "field_5e0ca0cd0d94c"
},
"align": "",
"mode": "edit"
} /–>

.entry-date, .btn-wrap { display: none!important;}

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!